wir haben diese artikel mal getrennt und als eigenen thread installiert, da das thema für vorupør ja eine gewisse wichtigkeit besitzt. [joe]
*****************************************************Sorry, sorry, ich hab den Link nicht getestet. Ich meinte das hier:
Vorupør
Tag ”Vorupør” med hjem og støt en god sag
- Vorupør er et godt ”brand”, hvis man skal bruge et moderne udtryk. Turistbyen på Vestkysten er afholdt og elsket af rigtig mange mennesker fra både nær og fjern. Byen er Thys største 1-dages turistmål og i ferielejligheder og feriehuse er der mange mennesker, som kommer hvert år for at besøge byen, der har sin egen fanklub i Tyskland..
Livet på Landingspladsen og den helt specielle atmosfære i byen, hvor man har formået at finde den rette blanding mellem turisme og lokalbefolkning tiltrækker rigtig mange.. Det er rigtige fiskere og fritidsfiskere, der kommer ind ude fra havet, men desværre er der kun en erhvervsbåd tilbage – Der skal arbejdes både for at bibeholde det gamle miljø og skabe nye muligheder.
En af de nye muligheder er et aktivitetscenter med badeland, idrætshal og mødelokaler – et center som både turister og lokalsamfundet vil kunne få stor glæde af . Der er stor lokal vilje og opbakning til projektet, med Vorupør Fritids- og Aktivitetscenter, der vil blive noget specielt, som kun findes i Vorupør. Badelandsafdelingen naturligvis som en minikopi af Landingspladsen. Der er allerede gjort et stort forarbejde og samlet en hel del penge sammen i lokalsamfundet.. Her i sommer, fra midt i juli og hele august kan man på Landingspladsen finde en bod, der sælger det gode navn ”Vorupør” – på T-shirts, kasketter, paraplyer , kanvasposer, forklæder, nøgleringe, nøglebånd og balloner - Hele overskuddet går til arbejdet med det nye center. – I de forskellige forretninger vil der ligeledes være indsamlingsbøsser. Logoet på de forskellige ting er lavet af en af byens egne, kunstneren Bjørn Søndergaard. Annie Esbensen og Tom Jensen fra gruppen bag initiativet, fortæller, at det er blevet taget rigtig godt imod – Vi har valgt at bruge gode materialer, så de holder.. – Det gør jo heller ikke noget, at mindet om en god sommerdag i Vorupør, dukker op på en trist regnvejrsdag, når man slår ”Vorupør-paraplyen” op.
Die Bilder kamen jetzt nicht mit, also so gehts: Thyweb.dk, dann die Bilder runtersrollen und das Bild direkt über Kerstin anklicken
Hier die Übersetzung:
Vorupør ist ein/-e/-r gute/-r/-s (
) "brand", wenn man einen modernen Ausdruck gebrauchen will. Der Touristenort an der Westküste wird gemocht und geliebt von richtig vielen Menschen von nah und fern. Der Ort ist Thys größtes Tagesausflugsziel und in den Ferienwohnungen und Ferienhäusern sind viele Menschen, die jedes Jahr den Ort besuchen , der seinen eigenen Fanklub in Deutschland hat.
Das Leben am Landungsplatz und die ganz spezielle Atmosphäre im Ort, wo man die rechte Mischung aus Tourismus und Lokalbevölkerung gefunden hat, zieht richtig viele an. Das sind richtige Fischer und Freizeitfischer (Angler), die vom Meer hereinkommen, aber leider ist nur ein gewerblicher Kutter übrig. Es soll daran gearbeitet werden, sowohl das alte Milieu beizubehalten als auch neue Möglichkeiten zu schaffen.
Eine der neuen Möglichkeiten ist ein Aktivitätscenter mit Badeland, Sporthalle und Versammlungsräume – ein Center, an dem Touristen wie Dorfgemeinschaft große Freude haben können. Es ist hier ein großer Wille und Unterstüzung für das Projekt Vorupør Freizeit- und Aktivitätscenter, das etwas Besonderes werden wird wie es nur in Vorupør gefunden wird.
Die Badelandabteilung natürlich wie eine Minikopie vom Landungsplatz. Es ist schon eine große Vorarbeit geleistet und ein ganzer Teil Geld eingesammelt worden in der Dorfgemeinschaft. Hier im Sommer, von Mitte Juli an und den ganzen August, kann man am Landungsplatz eine Bude finden (einen Verkaufstrailer), die den guten Namen "Vorupør" verkauft – auf T-Shirts, Aufklebern, Regenschirmen, Leinentaschen, Schürzen, Schlüsselanhänger, Schlüsselband und Ballons. Der ganze Gewinn geht in die Arbeit mit dem neuen Center – In den verschiedenen Geschäften werden Sammelbüchsen sein. Das Logo auf den Artikeln wurde entworfen von einem aus der Gegend, Künstler Bjørn Søndergaard. Annie Esbensen und Tom Jensen von der Gruppe hinter der Initiative, erzählen, daß das richtig gut angenommen wurde. "Wir haben gute Matierialien ausgewählt, so halten die Sachen. Das macht ja auch nichts, daß die Erinnerung an einen guten Sommertag in Vorupør auftaucht an einem tristen Regentag, wenn man den "Vorupør-Regenschirm" aufmacht."
Ich bitte um Entschuldigung für die Verwirrung
Wilma